sâmbătă, 7 iulie 2007

Vacanta in care fug...


Vreau sa fug... Nu vreau sa-mi iau o Toyota Aygo, dar vreau "sa fac ceva monumental"... pentru mine. Vacanta asta promitea... Noul meu statut de cetatean in drepturi depline ma impingea cu gandul la noi posibilitati. Sunt majora. Asa si? Cu o zi inainte de ziua mea aveam considerabil mai putina minte, fiind deci inapta pentru a supune la o analiza riguroasa candidatii pentru diferite alegeri, pentru a conduce o masina, pentru a bea o bere (legal) sau pentru a-mi asuma raspunderea fata de faptele mele. Da uite-asa se intampla, ca in povestile in care tot incaleca si descaleca cineva sau broscoiul se transforma in ferrari (na, printu e deja last summer), ca fix de ziua mea vrejul de fasole o crescut si s-o transformat in constiinta si aptitudini si responsabilitati. Si de n-ar fi nu s-ar povesti...

Revenind la vacanta... Problema aici este ca vacanta de fapt nu promite. Nimeni nu mai promite. Eu am promis, dar schimbam deja timpul si intram in alt registru lingvistic... Problema aici este ca vacanta de fapt ameninta... E ultima! Si simt deja cum se tarasc limbile pe ceasu care ma chinuia dimineata anu trecut... si eu ma gasesc in aceasi stare letargica. Cea mai urata forma verbala ramane "o sa". "O sa" este un specimen des intalnit in limbajul colocvial, forma populara de viitor, si desi, aparent este o afirmatie, acest "o sa" are talentul de a auneca in sfera negatiei... "O sa" si "n-o sa" ajung deci sinonime, intr-o lume a promisiunilor incalcate.

Singurul "voi" din vacanta asta e "VOI FUGI!". Daaaa.... voi fugi singura undeva departe... voi lua trenul si ma voi opri unde vad cu ochii... voi cauta un loc in tara asta al meu... va fi ca intinerariul initiatic parcurs de eroi legendari ca achaeul Dan-Dionis (cat m-a chinuit, daca inca am flash-back-uri... )... ma voi afla pe mine intr-un loc in care nu m-am aflat niciodata... Cred ca voi savura fiecare moment mai ceva decat se lauda producatorii de ciocolata in reclame...

Sper ca O SA ma sune macar doi prieteni... mama sigur VA suna... mda, si poate O SA-i raspund... si O SA-i zic ca sigur, O SA ajung seara acasa...

Niciun comentariu: