luni, 23 iulie 2007

Dormi?




Ascult radio piticova. E un radio simpatic cu iz de drumetie si vremuri uitate... cu mici defecte de transmisie sau zgomot de fundal, care imi aduc aminte de ultimul vin fiert cu muntele.

Mai scot cate o vorba trasa cu clestele pe mess.

E deja 2:31... o ora bizara... la 2:31 e ori prea devreme ori prea tarziu pentru tot ceea ce vrei sa faci...

Se aud tastele cum plescaie pofticioase la fiecare atingere...
Se aude si ceasul care ma cearta in fiecare secunda care trece si ma departeaza si mai mult de amintiri, ca un fel de metronom al rutinei zilnice...

Nu ma uit la tine pentru ca mi-e frica sa nu te trezesc privindu-te...
E bezna in camera, dar totusi disting obiectele din obisnuinta... Doar lumina asta pervers de puternica ce se emite din ecranu calculatorului iti arunca niste raze pe trup...

Imi aprind o tigare. Aud cum sfaraie tutunul la contactul cu focul ce il mistuie ca un ultim strigat, parca tatuand cu modele complexe hartia in care e invelita planta.

Te intorci, vrand sa ma ispitesti sa te privesc... in somn iti dezgolesti pantecele...
Nici nu trebuie sa mut ochii de pe taste ca sa te stiu...
Te stiu ca esti un infinit compresat, o haita de simboluri sub o aparenta umila. Esti un contrast si o contradictie...

Si ca un torent te trezesti si ma strigi, de parca visai tocmai ca eu nu te priveam...
Mi-e frica sa nu iti gresesc... Mi-e frica sa nu te intinez cu gandurile mele degradante...
Sau sunt doar egoista. Pentru ca simt ca esti mult mai puternica.
Mi-e frica sa nu ajung doar o naluca, uitata undeva in privirea ta ludica.
Poate asta e tot, un joc in care regulile se invata pe parcurs...

Te intinzi mofturoasa si apari intr-o armonie perfecta cu trupul tau, pe care il pierzi din nou in somn... parca absenta la toate framantarile mele ce mie imi par mai mult decat evidente...
Poate nici tu nu ma privesti, si poate chiar iti pui aceleasi intrebari...

Acorduri de saxofon evadeaza si se izbesc de peretii timpanului. In surdina clapele se succed cu un debit considerabil mai mare, ca o ploaie de sunet ce zdrobeste in coborarea ei alama.
Cu o intensitate ce creste pana la climax, saxofonul respinge atacurile cu un strigat. Mi se infioara spatele, de parca mici impulsuri electrice ar curge pe maduva spinarii, ajungand surde spre final...

Irisii imi fug, magnetizati spre tine. Acum visezi? Inchid ochii si ii tin sub lacat...

Alearga acum alta melodie, desprinsa parca din cutia prafuita de bijuterii a bunicii, cu un ritm sustinut, trist dar intelept, care accepta....

Nu rezist si privirea imi scapa pe fruntea ta... Coboara incet, descifrandu-te in cel mai mic detaliu, desenandu-ti harta si analizandu-ti relieful. Ating culmile sprancenelor acum, conturate si aproape simetrice. Si cobor,
impinsa de o himera inspre ochi...

Se termina melodia.
Trezita din somnul pe care nu sunt sigura ca l-am dormit, grabesc ochii iar spre ochii tai, pe care ii surprind inchisi...

Nu-mi spune ca tu ai dormit in toiul tuturor clipelor...

11 comentarii:

charlye spunea...

si iar... si iar...
zi ce trece tot m-ai mult astept clipa in care iti pot citi "frumusetile"...
as pute spune ca imi sunt ca niste "droguri"... si tot m-ai mult astept sa-mi primesc "doza zilnica"...
dar nicio grija... sunt cu capul me UMERI... si nu altundeva :P
dar totusi dulce-mi-s aceste versuri...
si ochii sorb pan' la ultima picatura...
nectar dulce, sper sa nu seci niciodata...
fiindca viata-mi va seca cu tine...
parerea mea
t.y.

P.S. n-am stiu al noaptea de ce nu putusem sa dormi cu calmu' de odinioara... o fi ceva cu telepatia ?
hi,hi :)

Amedeah spunea...

telepatie... sau comunicare eficienta... ;)) probabil tu asociezi ce citesti cu experiente pe care le-ai trait si tu... :)

si daca e sa vorbim de dormit, deja se complica treaba... pentru ca am inceput sa observ ca Somnul Meu s-a indragostit de Insomnie si nu vrea sa o lase nici de'al dracu... ma tine treaza pana la 6 dimineata ca sa isi sopteasca nimicuri sub clar de luna... romantismul din ziua de azi ;))

multumesc din nou charlye :)

Hellene, tomata cu scufiţă spunea...

Foarte frumoase cuvinte...Era sa nu imi dau seama ca vorbesti despre o ea. :)

charlye spunea...

vai... vai...
e de rau cu insomnia...
o stiu si eu...
dar sunt remedii...
poate trezirea m-ai devreme si culcatul m-ai devreme...
iar in timpul zile gasirea unei ocupatii... poate chiar una platitoare...
adica un serviciu...
altfel m-ai greu...
parerea mea
t.y.

Anonim spunea...

nice :D

Amedeah spunea...

@ hellene & zapa: multumesc frumos... :)

@ charlye: am incercat sa imi gasesc ceva, dar nu vreau sa ma cobor pana la rangul de chelnarita si e prea cald pentru impartit pliante... nu gasesc din cauza varstei si lipsei de experienta... dar lasa, ca macar m-am apucat de scala de soferi... sa imi tineti pumnii, ca ma asteapta examenul pe la inceputul lunii viitoare... :)

Amedeah spunea...

P.S. era vorba de prietena mea, pe care o admir foarte mult pentru felul ei de a fi... nu ii pot spune gelozie, dar de fiecare data cand ies cu ea ma motiveaza, ma face sa vreau mai mult de la mine...

ea chiar dormea langa mine cand am scirs entry-ul, numai ca e putin nuantat fata de adevar...

charlye spunea...

ei bine...
macar ai vointa... e un inceput…
prima parte e gata, dar apoi vine greu...
sincer ca chelnerita mult as vrea sa te vad... si in principal pt constumatie...
caldura, fustita scurta,etc...
auci...
dar cu varsta si experienta nu sunt deacord...
eu la 18 ani lucram de zori... fara sa fac mofturi, ca ce, unde si cat, dar eu sunt un caz...
binenteles fiecare cum doreste...
iar cu condusu, sper ca conduci bine... sau macar spune cand si pe ce itinerar conduci... sa ne putem si noi trai linistit viata pe care o mai avem...
glumeam...
iar pt examen invata la greu, sa nu te lasi...
as spune sa o iei din prima, dar poate s-ar interpreta gresit... pardon, am spus-o...
sorry
parerea mea
t.y.

Amedeah spunea...

hehe, eu sunt alta fire... nu sunt ahtiata dupa bani sa imi pierd ultima vacanta inainte de apocalipsa (tic-bac, tic-bac...) asa ca prefer sa "lucrez" in felul in domeniile care imi produc cea mai mare satisfactie: desen tehnic (ptr arhitectura, fotografia, bratarile si cerceii mei, blogul uneori... si acum scoala, la care nu par sa am probleme...
si eu vreau sa iau examenul din prima... dar depinde de prea multi factori... va mai povestesc eu... :)

Erika spunea...

foarte frumos scrii... de fiecare data cand intru la tine pe blog, uit sa mai plec :)

Amedeah spunea...

multumesc mult erika...