marți, 11 decembrie 2007

Ma joc...




MORAL... Mortal... Mural... Plural... Pluvial... Fluvial... Jovial... Jurnal... Coral... Portal... Personal... IMORAL

Am fost invatati sa mancam placinta doar dupa masa si nu i-am vazut decat coaja... Pasta fierbinte pitita intre faliile ei mirosea intepat a 
curiozitate....
Tot ce vroiam era sa plesnim coca si sa ne scufundam obrajii in incarcatura
de migdale si mere si pere si portocale si praf magic....
Tot ce vroiau era sa fie o placinta estetica...
Sa castige concursul de miss al placintelor si sa poarte imbujorata coronita
in timp ce tine un discurs despre noile placinte pacifiste si eco-friendly...

Eu disec napolitane. Fiecare strat trebuie sa fie separat de celelalte... 
Provoc fiecare hexagon din blat la o lupta pe savurat si infulecat cu ciocolata care, intre noi fie vorba, 
e sora dulce a cascavalului de pe pizza... 
Lipicioasa si perseverenta, se agata cu gherutele si e un adevarat 
calvar sa reusesti 
sa faci o spintecare impecabila...

Eu sunt detectiv. Cu ochiul meu cu functie de imaginatie integrata
si sforile papusilor va scriu povestea.
Va vad in autobuz sau va vad in metrou.
Cateodata sunteti pur si simplu calatori pe acelasi asfalt...
Cateodata sunteti mult mai mult pentru mine...
Am vazut chiar ieri o poveste alergand spre 381.
Tinea strans la piept o servieta neagra si purta o pereche de pantofi verzi lacuiti.
Ochelarii ii calareau nasul ca la rodeo si parul grizonat
i se incolacea in jurul fetei ca o rama pe un tablou gol.
Am scos lupa si in cateva fractiuni de secunda cat usile de la 381
s-au inchis aprig in spatele lui am concluzionat ca e un om cu un basm
si cu o servieta neagra...
In care poate sta ascuns doar un buton mic mic mic si rosu care declanseaza o armata de furnici... 
Sau poate a inghesuit inauntru un polonic si o supa la plic si 
fuge acasa 
pentru ca sotia lui tocmai l-a anuntat ca termina serviciul mai devreme azi...
Sau poate e doar un bancher grabit....
Fuge spre o banca din cismigiu unde are de facut tranzactii importante cu Linistea...

Fugi si tu. Calca doar pe dungile albe ale zebrei... Ia taxiul si roaga-l sa te duca in cel mai frumos loc din oras.... Ia trenul si opreste-te intr-un nicaieri... Deschide usi ferecate... Urca in blocuri parasite... Imagineaza-ti trasee... Asculta-l pe Nicu Alifantis si gaseste Piata Romana nr.9 ...

Joaca-te....

IMORAL... Personal... Portal... Coral... Jurnal... Jovial... Fluvial... Pluvial... Plural... Mural... Mortal... MORAL



6 comentarii:

verbiaj. spunea...

imi plac prajiturile tale aromate. primul strat e pufos, crema nu e gretoasa, e dulce fara sa fie amara, iar siropul... cele mai pline de esenta melodii. ma intorc mereu pentru alte si alte prajituri. sa tii cofetaria deschisa.

Amedeah spunea...

:D :D :D
mersiiii mult!!
Sper sa mai am timp si cuptor...

verbiaj. spunea...

astept sa faci cinste cu niste eclere cu ness :)

Amedeah spunea...

nu v-ati distrat voi destul cu aventurile culinare care implicau carnajul porcinelor? ntz ntz ntz....

Nil.Err spunea...

E [si] pe gustul meu ;))..Ce-ar merge de un scurt-metraj..natur, desigur ; )..

Amedeah spunea...

:) scurt-metraj... mut dar color... mersi mult de vizita :D